Zakaj je branje tako ključno za vse generacije? Poudarili bomo pomembnost branja tako za najmlajše otroke, mlade, starejše in tiste malce starejše. Prav tako pa se bomo dotaknili zgodovine bralne značke.
“Knjige so potovanja, ki jih lahko doživimo, ne da bi zapustili svoj stol.”
Zakaj je branje res pomembno?
Branje ni le dejavnost, ki bi jo morali omejiti na učilnice šole. Branje je priložnost, ki jo lahko izkoristimo za razvoj naših otrok in ohranjanje svoje mentalne svežine, ne glede na starost. Branje nam omogoča:
Razvoj domišljije
Branje nam odpira vrata v neskončno število svetov in življenj, ki jih sicer ne bi nikoli doživeli. Otroci, ko prebirajo knjige, razvijajo svojo domišljijo in se naučijo, kako lahko živijo tisoče različnih življenj v svojih mislih. Vsaka nova knjiga je kot nova avantura, ki jih popelje v neznane kraje in jim daje priložnost, da razmišljajo zunaj okvirjev.
Možnost, da živijo tisoče življenj
Ko otroci berejo, se vživijo v različne like in doživljajo različne situacije. To jim omogoča, da razvijajo empatijo, razumejo različne perspektive in se učijo reševati različne situacije. Branje jim daje priložnost, da živijo tisoče življenj, kar jih bogati z raznolikimi izkušnjami.
Širjenje besednega zaklada
Vsaka prebrana knjiga prinaša nove besede, izraze in izražanje. Otroci, ki berejo, se učijo bogatiti svoj besedni zaklad in izboljšujejo svojo komunikacijo. To jim bo koristilo v šoli, v prihodnjem poklicnem življenju in v vsakdanjem življenju, saj bodo sposobni bolj jasno izražati svoje misli in ideje.
Razvijanje kritičnega mišljenja
Branje spodbuja razmišljanje. Ko beremo knjige, se srečujemo s različnimi zapleti, ugankami in dilemami. To spodbuja razvoj kritičnega mišljenja in sposobnost reševanja problemov. Otroci se naučijo analizirati situacije, razmišljati logično in sprejemati bolj premišljene odločitve.
Razumevanje čustev
Zgodbe v knjigah pogosto odražajo čustvena stanja in izkušnje likov. Otroci, ki berejo, se lažje identificirajo s čustvi likov in se učijo, kako razumeti in obvladovati svoja čustva. Branje spodbuja razvoj čustvene inteligence, kar je ključno za uspešno socialno interakcijo.
Branje torej ni le dejanje, ki se zgodi med platnicami knjige. To je potovanje v svet domišljije, raziskovanje različnih vidikov življenja, bogatenje besednega zaklada in razvijanje kritičnega mišljenja. S spodbujanjem branja pri svojih otrocih jim odpiramo vrata v svet neomejenih možnosti.

Zakaj brati otrokom že od malih nog?
Nič ni tako neprecenljivo kot trenutek, ko beremo svojim dojenčkom. Ne samo, da gradijo tesno vez z nami, temveč tudi začenjajo razvijati svojo ljubezen do knjig. Otroci, ki odraščajo ob zvokih našega glasu in slikah iz knjig, so bolj verjetno, da bodo postali strastni bralci.
Pogovarjajmo se z našimi otroki o prebranih knjigah
Včasih je izjemno koristno, če si vzamemo čas in preberemo kakšno otroško knjigo sami. Zakaj? Ker nam to omogoča, da se nato skupaj z otroki pogovarjamo o zgodbi, junakih in pomembnih sporočilih, ki jih knjiga prinaša.
Sama sem prebrala številne knjige, vključno z “Afriška pravljica: Kaj je najboljše?”, “Trio Golaznikus 8 – Napad na tajno bazo”, “dr. France Prešeren; Povodni mož”, “Prežihov Voranc: Levi Devžej”, “Nataša Konc Lorenzutti: Kakšno drevo zraste iz mačka” in “Urška Kozak Kobrowsky: O kosu, ki je bil vsemu kos”.
Med vsemi temi knjigami mi je bila “Levi Devžej” Prežihova Voranca še posebej blizu srca. Preko te zgodbe sem se pogovarjala z otroki o tem, kako so ljudje nekoč živeli naših krajev, in o pomenu, ki ga lahko knjige nosijo za razumevanje naše dediščine.
Pogovori o knjigah nam omogočajo, da bolje razumemo, kaj naši otroci berejo, in kako te knjige vplivajo na njihovo razmišljanje. Prav tako pa nam omogočajo, da spodbujamo njihovo kritično razmišljanje, saj jih spodbujamo k razmišljanju o vrednotah, ki jih knjige predstavljajo.
Zato je ključno, da se redno pogovarjamo z našimi otroki o prebranih knjigah, saj to krepi njihovo razumevanje in bralno pismenost, obenem pa krepi tudi naše družinske vezi.





Podpirajmo slovenske avtorje
Izjemno pomembno je, da podpiramo domače ustvarjalce, ki s svojimi besedami in zgodbami barvajo svet. Z veseljem vam predstavljam knjigo “9 MINUT SONČNEGA ZAHODA” avtorice Patricije Vukadinović. Ta čarobna knjiga vas bo odpeljala na potovanje, kjer boste odkrivali skrivnosti in lepote, ki se skrivajo v vsakem trenutku. S klikom na spodnjo povezavo lahko svoj izvod pridobite in se potopite v to čudovito literarno doživetje. Povezava do nakupa knjige “9 MINUT SONČNEGA ZAHODA”
In če iščete poetično raziskovanje narave in živali, vam toplo priporočam pesniško zbirko “Veličastni prebivalci planeta Zemlja” Maje Peretin. Z njenimi verzi boste odkrivali čudeže narave, globino živalskega doživljanja in harmonijo, ki jo ponuja naš planet oz živali. Ne zamudite priložnosti, da se potopite v te čarobne pesmi.
Obe knjigi vam odpirata vrata v svet ustvarjalnosti domačih avtorjev, ki nas bogatijo z edinstvenimi perspektivami in izkušnjami.


Bralna značka in njena zgodovina
Ko naši otroci odraščajo, je naša naloga spodbujati jih k branju in jih podpreti pri doseganju bralne značke v šoli. Bralna značka je čudovita nagrada za njihov trud in ljubezen do knjig.
Zgodovina bralne značke sega v preteklost in ima bogato tradicijo spodbujanja branja med šolarji.
V Sloveniji je bralna značka program, ki spodbuja branje med osnovnošolskimi otroki. Program bralne značke je del šolskega izobraževalnega sistema in se izvaja na večini osnovnih šol v državi. Njegov cilj je spodbuditi bralno kulturo, razvijati bralne spretnosti in spodbujati otroško ljubezen do knjig.
Bralna značka običajno poteka v različnih starostnih skupinah, kjer učenci berejo knjige določenih avtorjev ali naslove, nato pa odgovarjajo na vprašanja ali opravljajo naloge v zvezi z prebranimi knjigami. Ko učenci uspešno preberejo določeno število knjig in izpolnijo zahtevane naloge, prejmejo bralno značko kot priznanje za svoje dosežke pri branju.
Bralna značka ima pomembno vlogo pri spodbujanju bralne pismenosti med otroki in mladimi ter pri spodbujanju njihove radovednosti in razumevanja knjig. Program bralne značke se lahko razlikuje med različnimi osnovnimi šolami in leti, zato se lahko vsebina in zahteve programa spreminjajo.

V zaključku bi želela poudariti, da imamo starši ključno vlogo pri spodbujanju ljubezni do branja pri naših otrocih. Naj gre za skupno branje, pogovore o prebranih knjigah ali podporo domačim avtorjem – skupaj lahko ustvarimo generacijo strastnih bralcev!
Hvala, ker ste se posvetili branju članka. Vabljeni, da nadaljujete z raziskovanjem spletne strani, kjer boste našli še več zanimivih vsebin. Upam, da sem vas navdušila in boste vzeli knjigo v roke. Kdor bere knjige živi tisoč življenj.
S hvaležnostjo Jadranka Smiljić